Yhdistynyt yritys toimittaa puhdasta ja kestävää juomavettä yli 100 miljoonalle kuluttajalle ja säästää maailmaa yli 40 miljardilta muovipullolta vuosittain.
ROSEMONT, IL, USA ja MAIDENHEAD, Iso-Britannia
Culligan International (’Culligan’), innovatiivinen brändi kuluttajakeskeisissä, kestävissä vesiratkaisuissa ja -palveluissa, sekä Waterlogic Group Holdings (’Waterlogic’), maailmanlaajuinen suunnittelija, valmistaja, jakelija ja puhdistettujen juomavesiautomaattien palveluntarjoaja, ilmoittivat tänään transaktion, jossa ne yhdistyvät, saattamisesta päätökseen ja luovat johtavan toimijan puhtaiden ja kestävien juomavesiratkaisujen ja -palveluiden alalla. Pääkonttorinsa sijaitsee Rosemontissa, Illinoisissa, ja yhdistynyt yritys toimii Culligan-nimellä.
Yli 11 000 työntekijän ja 30 maassa suoraan toimivan henkilöstön voimin Culligan tuottaa yhdistettyjä vuosituloja noin 2,4 miljardia dollaria ja on hyvin asemoitu kasvamaan nopeasti laajenevalla, 35 miljardin dollarin arvoisella globaalilla kuluttajavesimarkkinalla. Fuusion myötä yhtiön tuotevalikoima laajenee ja globaali ulottuvuus kasvaa, mukaan lukien kattava jälleenmyyjäverkosto yli 70 maassa.
Se myös lisää mittakaavaa ja asiantuntemusta innovaatioiden ajamiseen kotitalouksien ja kaupallisten veden suodatuksen, puhdistuksen ja käsittelyn uusien ratkaisujen kehittämisessä ja laajentaa näitä sekä olemassa oleville että uusille markkinoille. Samalla se vahvistaa jakelukanavia Amerikassa, Euroopassa, Lähi-idässä, Afrikassa ja Aasia-Tyynenmeren alueella.
Vahva yhdistetty tiimi yhtenä Culliganina
”Molemmat organisaatiomme muodostavat voimakkaan yhdistetyn tiimin yhtenä Culliganina, jaetuin arvoin ja sitoutumisella selkeään tarkoitukseen muuttaa ihmisten elämää ja parantaa ympäristöä,” sanoi Scott Clawson, Culligan Internationalin presidentti ja toimitusjohtaja. ”Culligan on johtava maailmanlaajuinen kuluttajavesiratkaisujen ja -palveluiden tarjoaja, jonka tehtävänä on toimittaa puhdasta, turvallista ja pehmeää vettä parantamaan kuluttajien terveyttä ja hyvinvointia sekä vähentämään kertakäyttömuovin käyttöä. Yli 100 miljoonalla käyttäjällä maailmanlaajuisesti, ratkaisumme säästävät yli 40 miljardia muovipulloa vuosittain.”
”Syvä, molemminpuolinen uskomuksemme siihen, että meillä on kyky ja vastuu myötävaikuttaa positiivisesti maapalloon, ohjaa päätöksiämme ja on sisäänrakennettu toimintaamme,” sanoi Jeremy Ben-David, Waterlogicin perustaja ja entinen toimitusjohtaja, joka on nyt Culliganin Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan alueen toimitusjohtaja ja jäsen Culligan Globalin johtoryhmässä. ”Otamme YK:n kestävän kehityksen tavoitteet vakavasti, ja tänään olemme yhtä mieltä siitä, että luomme vielä suurempaa positiivista vaikutusta kaikessa mitä teemme.
Fusionoidulla yhtiöllä on pääasiassa omistusta BDT Capital Partners, LLC:n (”BDT”) rahastoihin liittyviltä fondeilta sekä yhtiön sijoittajakumppaneilta. Vuoden 2021 aikana BDT:n hallinnoimat rahastot, jotka ovat yhteydessä BDT & Company, LLC:hen, kaupankäyntipankkiin, joka tekee yhteistyötä perhe- ja yrittäjävetoisten yritysten kanssa saavuttaakseen heidän strategiset ja taloudelliset tavoitteensa, ostivat Culliganin yhdessä ryhmän strategisten perheomisteisten yritysten ja sijoittajien kanssa globaalista verkostosta.
Waterlogic ostettiin tammikuussa 2015 rahastoilta, joita hallinnoi Castik Capital, eurooppalainen pääomasijoittaja, joka yhdessä Waterlogicin entisen johtotiimin jäsenten ja muiden osakkeenomistajien kanssa omistaa merkittävän vähemmistöosuuden Culliganista.
Transaktion ehtoja ei julkistettu.
Tietoa Culligan Internationalista
Perustettu vuonna 1936 ja pääkonttori sijaitsee Rosemontissa, Illinoisissa, Culligan International tekee todellista eroa ihmisten elämässä toimittamalla puhdasta, turvallista ja maukasta vettä yli 100 miljoonalle kuluttajalle globaalisti. Yli 11 000 työntekijäämme 30 maassa tuottavat yhdistettyjä vuosittaisia tuloja noin 2,4 miljardia dollaria, ja olemme hyvin asemoituneet kasvamaan 35 miljardin dollarin globaalilla kuluttajavesimarkkinalla.
Culligan on yksi maailman tunnetuimmista ja luotetuimmista vesialan nimistä, maine, joka on rakennettu 85 vuoden perinnön avulla, joka perustuu luottamukseen, innovaatioihin, palveluun ja laatuun. Culligan-tuotemerkki käsittää ikonisten merkkien perheen ja innovatiiviset teknologiat, mukaan lukien Quench, Blupura, Zip Water, Purezza Premium Water ja Firewall® UV-C -puhdistus.
Fuusion kautta Waterlogicin kanssa laajennamme tuotevalikoimaamme samalla kun kasvatamme globaalia läsnäoloamme. Tämä sisältää laajan jälleenmyyjäverkoston hyödyntämisen yli 70 maassa. Olemme nyt kykeneviä toimittamaan laajan valikoiman ratkaisuja kotitalouksille, kaupallisille yrityksille ja vähittäiskaupalle uusille markkinoille ja jakelukanaville Amerikassa, Euroopassa, Lähi-idässä, Afrikassa ja Aasia-Tyynenmeren alueella.
Tarkoitusperäisenä yrityksenä olemme sitoutuneet vähentämään ympäristövaikutuksiamme koko arvoketjussamme. Kestävät vesien suodatus-, puhdistus- ja käsittelyratkaisumme auttavat vähentämään muovipullojen käyttöä. Säästämme vuosittain yli 40 miljardia muovipulloa toimintamme ansiosta.Lisätietoja, vieraile
Lisätietoja, vieraile: culliganinternational.com
Mediayhteystieto:
Andrew Spinelli / Alice Gibb
Brunswick Group
+1 312 468 7431 / +44 (0) 7823 527 134 CulliganWaterlogic@brunswickgroup.com
Andy Kellogg
+1-847-430-1360 andy.kellogg@culligan.com